sobota, 21 marca 1998

Odra Wodzisław Śląski-Legia Warszawa 21.03.1998

Relacja z meczu 20 kolejki:  I liga 1997/1998.













Odra Wodzisław Śląski-Legia Warszawa 21.03.1998 (1-3) 1-Poziom 
Att: 5200 H:? Cena:5zł
Stadion MOSiR (Wodzisław Śląski) 


W 1996 roku Odra zadebiutowała w najwyższej klasie rozgrywkowej i od tego momentu marzyłem, aby pojawić się na ich meczu w Wodzisławiu. Z pomocą wyszli rodzice kolegi, którzy zorganizowali małego busa i pojechaliśmy na mecz. Jeszcze w drodze na mecz przeczuwałem, że na jednej wizycie się nie skończy. W czasie meczu trochę się stresowałem, że może mi się coś stać w wyniku jakiś ekscesów kibiców, ale jak zwykle telewizja wszystko wyolbrzymiała. Mój debiut na meczu I ligi przypadł na spotkaniu z warszawską Legią. Byłem zachwycony, ponieważ moglem zobaczyć zawodników, których do tej pory znałem tylko z TV, czy gazet. Byli to min. Szamotulski, Mięciel, Bednarz, Staniek, Kucharski, Karwan. Mecz wygrali goście 3-1, ale to gospodarze już w pierwszej minucie prowadzili 1-0 po bramce Wosia. W czasie jednej z pierwszych akcji obciążenia nie wytrzymała pomarańczowa piłka, która pękła. Na meczu byli także kibice z Warszawy. Niektórzy z nich przed meczem przypadkowo weszli do sektora gospodarzy, blisko mnie, po czym przeszli do klatki. Po meczu zebrałem wiele cennych autografów od w/w piłkarzy Legii. Był to mój pierwszy udokumentowany mecz, na którym byłem, oraz pierwszy bilet jaki posiadam. Jako ciekawostkę dodam, iż w meczu zagrało aż dwóch zawodników urodzonych w "moich" Zebrzydowicach tj. Kłoda (Odra) i Staniek (Legia).


Suplement 22.02.2020:

Prawie 22 lata od tego meczu, przypadkowo natrafiłem na zdjęcie z tego spotkania. Niestety nie wiem kto jest autorem tej fotografii.  

Na zdjęciu Bednarz (L) i Woś.

 

Suplement 28.02.2022:

Z kolei niemal po 24 latach od spotkania, przypadkowo natrafiłem na skrót 1 połowy i całą drugą połowę w serwisie YouTube!

Film oraz kadrów z filmu:

 





 


Suplement 11.08.2023

Artykuł z meczu ze strony https://historiaodry.pl/sezon-1997-1998/

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz