piątek, 29 grudnia 2017

Podsumowanie roku 2017

Rok 2017 był udany. Bieżąca "lista życzeń" jest jednak jeszcze długa, a tym samym z utęsknieniem czekam na nadejście Nowego Roku.
Tymczasem zapraszam do podsumowania roku.










 Najważniejsze wydarzenia:


Drzewiarz Jasienica - Podbeskidzie II Bielsko-Biała 13.09.2017 (1-4) Okręgowy Puchar Polski - Od wiosny 2013 sukcesywnie zacząłem pojawiać się na polskich obiektach w promieniu 25 km od domu i nieco dalej, gdzie wcześniej nie zaliczyłem całego meczu. W 2013 roku powtórzyłem 12 miejsc, w 2014 było ich 11, w 2015 odhaczyłem 26 miejsc, w 2016 było ich aż 27, natomiast w 2017 zaliczyłem 9 obiektów. Na zdjęciu mecz w miejscowości Jasienica, czyli jak na razie moja ostatnia powtórka w moim rejonie. Na chwilę obecną zostało mi raptem sześć powtórzeń, gdzie obecnie nikt nie gra, albo co najwyżej są to mecze juniorskie.

KP Sopot - Arka Prusewo 16.09.2017 (5-1) 7-Poziom - Podobnie jak rok temu, byłem na urlopie w okolicy Trójmiasta. Tym razem był czas na zaliczenie Stadionu Przylesie, gdzie wcześniej nie zaliczyłem całego meczu. Była to jedyna dalsza powtórka w 2017 roku, gdzie wcześniej nie zaliczyłem pełnego meczu. Do odhaczenia pozostało siedem pozycji a razem z powyższymi - 13.

Centrum Ligota - Zamek Grodziec Śląski 03.09.2017 (4-1) 8-Poziom - Stadion ZS nr 6 (Żory), Stadion KS Międzyrzecze, oraz ze zdjęcia Stadion Centrum Ligota to na tą chwilę chyba już ostatnie trzy zaliczone obiekty do 25 km od domu na terenie Polski, gdzie grają drużyny seniorów, gdzie wcześniej nie byłem na meczu. W 2018 planuję zaliczyć kilka miejsc, gdzie grają młodzi zawodnicy. W grę wchodzą oczywiście pełnowymiarowe boiska i bramki.

Sokol Hnojnik - Finstal Lucina 27.08.2017 (3-2) 7-Poziom-Czechy - Stadion Sokola to jak na razie ostatni zaliczony obiekt do 25 km od domu, leżący na terenie Czech, gdzie byłem po raz pierwszy na meczu. W 2017 roku zaliczyłem ich pięć, a pozostało jeszcze 15, spośród tych, gdzie grają drużyny seniorów.

TJ Slovan Ostrava - TJ Vítkovice-Svinov (Ostrava) 21.01.2017 (4-1) Okręgowy Puchar Czech (Ostrava) Stadion FC Vresina (sztuczna trawa) - Moja pierwsza wizyta. Tym meczem wyrównałem rekord, jeżeli chodzi o spotkanie, które rozpoczęło się o tak wczesnej porze, czyli o 9-tej rano. Drugi rekord to liczba meczów jakie widziałem tego dnia na jednym stadionie. Miałem przyjemność obejrzeć aż cztery spotkania Pucharu Ostravy we Vresinie na sztucznym boisku. Tego dnia wyrównałem także rekord obejrzanych czterech pełnych meczów w ciągu jednego dnia. Wspomniane cztery mecze Pucharu Ostravy były pierwszymi spotkaniami jakie widziałem w 2017 roku. Do tej pory w styczniu widziałem tylko jedno oficjalne spotkanie piłkarskie. Po tym dniu miałem ich już pięć.

Lech Poznań - Arka Gdynia 02.05.2017 (1-2 PD) Puchar Polski; Stadion Narodowy (Warszawa) - W końcu udało mi się zaliczyć finałowy mecz Pucharu Polski. Było to za razem moje drugie spotkanie na Narodowym, po meczu Polska - Portugalia w 2012 roku. Mecz finałowy uznaję jako moje spotkanie roku, które wędruje do mojej lity Top Meczów.

Polska U-19 - Białoruś U-19 07.10.2017 (3-0) Eliminacje ME, Stadion Śląski (Chorzów) - W 2017 roku zaliczyłem mecz na największym stadionie w Polsce w Warszawie. Udało mi się także zaliczyć spotkanie na drugim największym obiekcie w kraju tzn. na Stadionie Śląskim w Chorzowie. Saga związana z jego 25-letnią przebudową w końcu dobiegła końca, a ja zaliczyłem pierwszy oficjalny mecz po remoncie. Po 2000, 2003, 2006 i 2009 roku, była to moja piąta wizyta w Kotle Czarownic.


Podobnie jak w roku 2016 wolałem skupić się głównie na mojej okolicy w zaliczaniu priorytetów meczowych, przez co nie zaliczyłem żadnego nowego Państwa. Poza Stadionem Śląskim, nie zaliczyłem także żadnego nowego polskiego stadionu, powyżej 10tyś. miejsc, na którym byłbym po raz pierwszy, po jego modernizacji lub wybudowaniu. Na tą chwilę są to stadiony Widzewa Łódź i Jagiellonii Białystok. 



Z dalszych meczowych wojaży, poza wymienionymi powyżej Sopotem i Warszawą byłem na następujących spotkaniach:


FC Hradec Kralove - FC Zbrojovka Brno 19.03.2017 (0-0) 1-Poziom-Czechy - Moja pierwsza wizyta. Po tym meczu przerwana została moja rekordowa seria meczów widzianych w całości, w których padła minimum jedna bramka. Licznik stanął na 78 spotkaniach. Obecnie passa dalej trwa, która wynosi 59 meczów.

Koszarawa Żywiec - Spójnia Zebrzydowice 15.06.2017 (2-0) 6-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Klub z Zebrzydowic jest najczęściej oglądanym przeze mnie na wyjazdowych meczach. Stadion Koszarawy był 24-tym obiektem, gdzie widziałem ten klub w akcji. Później byłem jeszcze na meczu w Jaworzu, gdzie licznik stanął na 25 obiektach.

Arka Gdynia - Zagłębie Lubin 15.09.2017 (1-1) 1-Poziom - W czasie wspomnianego powyżej urlopu, poza spotkaniem w Sopocie byłem jeszcze na meczu w Gdyni, oraz na poniższym w Rumi. Po raz drugi byłem na meczu Arki na niniejszym nowym stadionie.

Orkan Rumia - Pogoń Lębork 16.09.2017 (0-1) 5-Poziom - Moja pierwsza wizyta.

FC Fastav Zlin - FK Mlada Boleslav 22.10.2017 (1-5) 1-Poziom Czechy - Obiekt w Zlinie od dawna był na liście moich głównych życzeń. To aktualnie 10-ty stadion czeskiej ekstraklasy, który zaliczyłem. Pozostało więc tylko i aż sześć. Dla porównania z polskiej ekstraklasy mam zaliczonych 11 stadionów.

 Wisła Kraków - Zagłębie Lubin 17.12.2017 (1-2) 1-Poziom (Było to 75-te spotkanie polskiej ekstraklasy jakie widziałem i drugie przy Reymonta) - Tym spotkaniem zakończyłem meczowy rok w którym w każdym z dwunastu miesięcy widziałem minimum jeden oficjalny mecz piłkarski (po raz drugi w historii). Licznik stanął na 92 meczach, które wszystkie obejrzałem w całości, czym ustanowiłem swój nowy rekord, poprawiony o 4 pełne mecze. W 2011 roku co prawda byłem na 106 meczach, ale nawet połowy nie widziałem w całości.


Ciekawe mecze i obiekty piłkarskie w mojej okolicy:


Jastrząb Bielszowice (Ruda Śląska) - UKS Szopienice (Katowice) 22.04.2017 (0-2) 7-Poziom - Moja pierwsza wizyta.

Sokol Hať - Sokol Dolní Lhota 01.05.2017 (1-2) 7-Poziom-Czechy - Moja pierwsza wizyta.

LZS Kotlarnia-Goszyce - Odrzanka Dziergowice 20.05.2017 (1-1) 7-Poziom - Moja pierwsza wizyta. To chyba najmniejsza miejscowość, gdzie byłem do tej pory na meczu. Wieś Goszyce liczy około 150 osób.

Banik Fucik Orlova - SK Slavoj Petrvald 21.05.2017 (2-1) 8-Poziom-Czechy - Moja pierwsza wizyta.

Piast II Gliwice - MKS Myszków 27.05.2017 (0-0) 5-Poziom; Stadion ul. Robotnicza (Gliwice) - Moja pierwsza wizyta.

Zameczek Czernica - Jedność 32 Przyszowice 03.06.2017 (0-2) 6-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Zamek Grodziec, Zameczek Czernica, Zamkowiec Toszek. Po tym meczu do zaliczenia pozostał mi tylko ten trzeci klub, jeżeli chodzi o zamkowe nazwy klubów na Śląsku.

 FK Bospor Bohumin - FC Dolni Benesov 16.07.2017 (4-2) Puchar Czech Stadion ul. Ostravska Vrbice (Bohumin) - Moja pierwsza wizyta. Mecz warty odnotowania ze względu na wysoką, bo niemal 350 osobową frekwencję.

MFK Havirov - Fotbal Trinec 18.07.2017 (3-7) Puchar Czech - Od jakiegoś czasu planowałem ponowną wizytę na tym stadionie. Lubię także oglądać mecze pucharowe, kiedy drużyny reprezentują różny poziom rozgrywkowy. Tym sposobem zaliczyłem dwa w jednym. Obie drużyny dzieliły bowiem dwa poziomy rozgrywkowe.

ROW 1964 Rybnik - Górnik Zabrze 26.07.2017 (0-2) Puchar Polski - Mecze w Rybniku trochę mi się "przejadły" ale na taki pucharowy klasyk pojechać trzeba było. Był to mecz przyjaźni kibiców obu klubów.


 Orły Bojszów - Orzeł Stanica 26.08.2017 (1-2) 8-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Kluczem wizyty był mecz Orłów.

Chemik Kędzierzyn-Koźle - OKS Olesno 23.09.2017 (3-1) 5-Poziom - Moja pierwsza wizyta.

Orzeł Zabłocie - Wisła Strumień 01.10.2017 (2-3) 7-Poziom  - Najlepsze regionalne derby w mojej okolicy i jedne z lepszych jakie znam. Po raz pierwszy miałem przyjemność uczestniczenia w tym meczu derbowym. Spotkanie zgromadziło ponad 400-osobową publiczność.

KS Stal Kuźnia Raciborska - Ocice Racibórz 14.10.2017 (6-0) 8-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Od jakiegoś czasu wiedziałem, że w Kuźni Raciborskiej powstał obiekt z ładną trybuną. Wizytę jednak odłożyłem, a powodem była... ulica. Chciałem bowiem pojechać na mecz dopiero w momencie kiedy jedna z ulic oficjalnie zmieni nazwę na Roberta Lewandowskiego. Kiedy to się stało najpierw więc pojechałem zrobić fotografie ulicy, a potem udałem się na zawody.

Ruch Zdzieszowice - Górnik II Zabrze 28.10.2017 (3-3) 4-Poziom - Moja pierwsza wizyta. W 2017 roku, po paru latach posuchy w końcu powróciłem do województwa opolskiego. Były to powyższe spotkania w Goszycach i Kędzierzynie-Koźlu, a także jak na niniejszej fotografii w Zdzieszowicach. Na tą chwilę zaliczyłem 5 stadionów w tym województwie. Co ciekawe, jeszcze do meczu w Zdzieszowicach miałem tyle samo meczów w opolskim jak i w całej Hiszpanii.

Zryw Bzie (Jastrzębie Zdrój) - Żar Szeroka (Jastrzębie Zdrój) 04.11.2017 (1-2) 8-Poziom - Wielkie Derby miasta Jastrzębie Zdrój na poziomie ósmej ligi mistrzów.

Amator Rudziniec - Sośnica Gliwice 18.11.2017 (1-3) 7-Poziom - Moja pierwsza wizyta. Na domowy mecz Amatora, przyciągnęła mnie oczywiście nazwa tego klubu.

Banik Ostrava - MFK Karvina 25.11.2017 (2-1) 1-Poziom-Czechy - W końcu spotkały się ze sobą te dwie czeskie drużyny z mojego regionu, które najczęściej odwiedzam. Od sezonu 2017/2018 oba kluby grają w jednej lidze i to w pierwszej lidze. Ostatni raz grali ze sobą chyba 5 lat temu w Pucharze Czech.

Górnik Zabrze - Lechia Gdańsk 08.12.2017 (1-1) 1-Poziom - Pod koniec meczu trzeba brać co jest i tym sposobem dosyć często z ratunkiem wychodził Piast Gliwice, czy właśnie Górnik Zabrze. Ponadto trafiłem na fajne spotkanie, w dodatku okraszone oprawą piro. Była to moja czwarta wizyta na Górniku przy Roosevelta i po raz czwarty mecz zakończył się remisem.



 Na koniec trzy stadiony, które często odwiedzam i odwiedzał będę:


GKS 1962 Jastrzębie (Jastrzębie Zdrój) - Gryf Wejherowo 25.11.2017 (3-0) 3-Poziom - Ogółem 63 wizyty w tym 4 w roku 2017 roku. Obecnie drużyna GKS-u to sensacyjny lider rozgrywek, jako beniaminek II ligi.


Spójnia Zebrzydowice - GLKS Wilkowice 04.11.2017 (3-1) 6-Poziom - Ogółem okoły 123 wizyty w tym 5 w 2017 roku. Mam nadzieję, że Spójnia Zebrzydowice, czyli mój ulubiony klub, po raz kolejny obroni się przed spadkiem z ligi okręgowej.

MFK Karvina - Bohemians 1905 Praga 02.12.2017 (1-0) 1-Poziom-Czechy - Wielu mieszkańców Warszawy ma dalej na Legię, niż ja za granicę, także na mecz Ekstraklasy. Mowa tutaj o Stadionie Miejskim w Karvinie. Była to moja 22 wizyta na tym stadionie i szósta po jego gruntownej modernizacji. To najczęściej odwiedzany przeze mnie obiekt za granicą, chociaż nie najbliżej położony. Po raz czwarty gościłem w Karvinie, kiedy rywalem MFK była drużyna Bohemians 1905 Praga.




Podsumowanie:

W rundzie wiosennej byłem na 44 meczach (+10 w stosunku do 2016r.), natomiast w rundzie jesiennej na 48 meczach (+7), co daje razem 92 spotkania (+17).
69 spotkań zobaczyłem w Polsce (+4), natomiast za granicą widziałem 23 mecze (+13) w jednym państwie (+-0).
- 23 mecze w Czechach.
W 2017 byłem po raz pierwszy na 33 obiektach piłkarskich (+13).

Policzyłem, iż w 2017 roku padło 361 bramek w meczach na których byłem, co dało 3,92 bramki na mecz.
2016 - 4,01
2015 - 3,95

Pełny wykaz meczów w 2017 roku:

Plany na 2018:
- Zaliczyć kolejne nowo powstałe stadiony piłkarskie (>10k.), poczynając od najbliżej położonych.
- Zaliczyć kolejne domowe mecze klubów Ekstraklasy Czech i Polski, gdzie jeszcze nie byłem.
- Zaliczyć kolejne brakujące obiekty piłkarskie w promieniu 25 km od domu (pozostało 10%).
- Mecze wyjazdowe Spójni Zebrzydowice.
- Klucze takie jak: 3 kraje-3 mecze-1 dzień, Wielkie Derby Śląska, Polski Klasyk, Mecz Kadry za granicą.

3 komentarze:

  1. Jesteś typowym Januszem groundhopping'u.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozumiem pasję doskonale i dodaję blog do ulubionych.
    Zapraszam do mnie na forzalegia.blox.pl

    OdpowiedzUsuń